1. Dragi prieteni, dacă n-ați știut deja, pe 17 septembrie a avut loc evenimentul pseudocultural Deschiderea Castelului Mimi. Organizatorii promiseseră un concert și o atmosferă feerică, mâncare, vin și voie bună. Au pus bilete-n vânzare la 300 de lei și au invitat oamenii la ce trebuia să fie o nouă virguliță caligrafiată în vasta Magna Carta a culturii acestei minunate țări.

    Personal aș dori să-mi cer scuze față de oamenii care au participat la acel eveniment datorită faptului că îi făcusem niște promovare pe Facebook. Deja am primit niște reproșuri și probabil e ultimul eveniment pe care-l mai promovez orbește. Eu, ca un omuleț care trăiește în Europa, am uitat de faptul că în Moldova, fără să bagi 5 ore de cercetare jurnalistică în el, nu ar trebui să acorzi nicio prezumție de nevinovăție unui eveniment.

    Ce a fost atât de de-a pula la acest eveniment? Păi hai să lăsăm unii vizitatori să ne povestească și mai apoi revenim:





    Frumos, nu? Dacă n-ați avut timp să citiți doar unele din zecile de nemulțumiri plasate pe pagina evenimentului, vă fac eu un mic rezumat: organizare de căcat, oameni (care nu erau VIP) tratați ca niște animale și atmosferă proastă. Practic dacă nu erai VIP, erai o mizerie în ochii organizatorilor. Cum a fost posibil un asemenea eșec? Păi vă explic eu frumușel: Acum vreo 2 anișori am fost la un eveniment cultural într-un castel din Germania. Era un fel de ziua orașului doar că fără Carla's Dreams, doar orchestră și niște pămpălăi de la un cor acapella. În timp ce stăteam în rând să-mi iau niște fursecuri și vin, 2 metri în spatele meu stătea în rând și primarul orașului, de vorbă cu alți consultanți și oameni de elită, aflați și ei în aceeași încăpere. De ce nu erau cozi VIP? Pentru că nu eram într-un club de noapte, eram la un eveniment social, într-o incintă istorică. Simțiți diferența?

    Problema evenimentului Deschiderea Castelului Mimi a fost dilema veșnică a moldovenismului: cum să facem ceva frumos dar în același timp să naibim oamenii și să facem kapustă? Moldoveanul nu este un om rău, mai tot timpul are intenții bune, omenoase, dar este un om prost și lacom. Cei de la Mimi probabil s-au gândit că li lipsesc câteva zeci de mii de euro pentru a finisa unele construcții și au făcut în grabă un eveniment la care au fost atât de multe nereguli și scheme ilegale că nu m-aș mira dacă luni se vor trezi cu Procuratura la ușa castelului. Voiai să cumperi ceva? Dă bani și uită de bon fiscal. Totul era cash, totul era numărat pe sub mese, evenimentul a decurs cu schema „minim cheltuieli, maxim profit”. Drepturile consumatorilor? Drepturile persoanelor angajate ca voluntari? Uitați de ele. Nu mă credeți? Poftim niște păreri din partea voluntarilor:



    Superb, nu-i așa? Evenimente de acest gen sunt o pată neagră pe o față de masă care și așa cu greu este spălată. De fiecare dată când prind o rază de speranță în viitorul Moldovei, se întâmplă un căcat de gen Castelul Mimi care-mi reamintește că „nu #bleadi, șăz ghinișor, îi pizdețu' cu moldovenii”. Și asta este dilema veșnică a moldovenismului.

    ps: Vă las cu un meme moldovenesc, ca o concluzie pripită